Mediehjälpen – din guide till sociala medier och massmedia

Framsidan av boken Mediehjälpen - din guide till sociala medier och massmedia, skriven av författarna Jörgen Rundgren och Carl Selling
Mediehjälpen är skriven av Jörgen Rundgren och Carl Selling, båda med gedigen erfarenhet från journalistik, kommunikation, politik och utbildning.
Mediehjälpen lär ut hur du får bättre relationer med reportrar på traditionella medier.

Boken hjälper dig också att bygga strategier så att du klara dig bättre i sociala medier. Du lär dig hur du kan få fram ditt budskap och undvika fallgroparna. Mediehjälpen sätter kommunikationsarbetet i ett sammanhang och ger handfasta råd.

Format: Inbunden, 215 x 151 x 15 mm
ISBN: 9789188489029
Antal sidor: 125
Språk: Svenska

Om författarna

Jörgen Rundgren är en erfaren föreläsare och utbildare på allt inom medierelationer, ledarskap och kommunikation. Han driver ett utbildningsföretag med uppdrag över hela Sverige. Jörgen har sedan starten utbildat över tolvtusen personer. Jörgen har stor praktisk erfarenhet av kontakter med massmedia från sin mångåriga period som heltidspolitiker i Norrköpings kommun och innan det i Landstinget i Östergötland. Han har även skrivit böckerna Övertygande Kommunikation och är medförfattare till Din växande värld.

Carl Selling är kommunikationsvetare med examen från Örebro Universitet. Med trygg förankring i journalistiken och ledningsrummen i börsnoterade företag, stat och kommun har han en unik erfarenhet. Carl driver ett företag där han hjälper organisationer med PR, marknadsföring och förändringsledning. Genom åren har han undervisat och handlett många inom området varumärkesutveckling, kundrelationer och kommunikation.

Recensioner

”Jobbar du i en offentlig organisation och behöver en handbok för att få bättre relationer med reportrar och klara dig bättre i sociala medier? Då är det här något för dig. Här ges råd om hur du blir en mästare på att få fram ditt budskap och på samma gång undviker vanliga fallgropar.”
– Chefstidningen

”Det är viktigt att veta vad man gör varje gång man publicerar och exponerar sig i sociala medier. Mediehjälpen ger enkla och konkreta tips; hur göra och tänka rätt från början. Ta del av tipsen och råden!”
– Frida Boklund, regionchef, Företagarna i Jönköping och Östergötlands län

Pressmaterial

Bokomslag (framsida, jpg)

”Den här boken är viktig och värdefull, både för nybörjare och för gamla rävar som undertecknad.”
– Lars Stjernkvist, kommunstyrelsens ordförande i Norrköpings kommun