Mediehjälpen

Mediehjälpen är skriven av Jörgen Rundgren och Carl Selling, båda med gedigen erfarenhet från journalistik, kommunikation, politik och utbildning.

Mediehjälpen lär ut hur du får bättre relationer med reportrar på traditionella medier. Boken hjälper dig också att bygga strategier så att du klara dig bättre i sociala medier. Du lär dig hur du kan få fram ditt budskap och undvika fallgroparna. Mediehjälpen sätter kommunikationsarbetet i ett sammanhang och ger handfasta råd.

Innehållsförteckning

1. Medierelationer – att synas i offentligt ljus
2. Sociala medier – lyckas i bruset
3. Visuell kommunikation ger dig uppmärksamhet
4. Vad har nyhetsvärde?
5. Så hanterar du krisen – när något blir fel
6. Dina kontakter med journalister
7. Skriv och tala så att folk förstår
8. Samtalston i sociala media
9. Framgång med kommunikationsplanering
10. Personligt varumärkesbyggande
11. Världen krymper

Recensioner

”Jobbar du i en offentlig organisation och behöver en handbok för att få bättre relationer med reportrar och klara dig bättre i sociala medier? Då är det här något för dig. Här ges råd om hur du blir en mästare på att få fram ditt budskap och på samma gång undviker vanliga fallgropar.”
– Chefstidningen

”Det är viktigt att veta vad man gör varje gång man publicerar och exponerar sig i sociala medier. Mediehjälpen ger enkla och konkreta tips; hur göra och tänka rätt från början. Ta del av tipsen och råden!”
– Frida Boklund, regionchef, Företagarna i Jönköping och Östergötlands län

”Den här boken är viktig och värdefull, både för nybörjare och för gamla rävar som undertecknad.”
– Lars Stjernkvist, kommunstyrelsens ordförande i Norrköpings kommun

Om författarna

Jörgen Rundgren
Jörgen är en erfaren föreläsare och utbildare på allt inom medierelationer, ledarskap och kommunikation. Han driver ett utbildningsföretag med uppdrag över hela Sverige. Jörgen har sedan starten utbildat över tolvtusen personer.

Jörgen har stor praktisk erfarenhet av kontakter med massmedia från sin mångåriga period som heltidspolitiker i Norrköpings kommun och innan det i Landstinget i Östergötland. Han har även skrivit böckerna ”Övertygande Kommunikation” och är medförfattare på ”Din växande värld”.

Carl Selling
Carl är kommunikationsvetare med examen från Örebro Universitet. Med trygg förankring i journalistiken och ledningsrummen i börsnoterade företag, stat och kommun har han en unik erfarenhet.

Carl driver ett företag där han hjälper organisationer med PR, marknadsföring och förändringsledning. Genom åren har han undervisat och handlett många inom området varumärkesutveckling, kundrelationer och kommunikation.